tiistai 1. toukokuuta 2012

Ensimmäinen karjaisu

Heipä hei!

Pitkään muhinut ajatus on nyt konkretisoitunut - blogi up and running. Olen parin vuoden ajan seuraillut useita odotus-, vauva- ja lapsiblogeja ja jo pitkään on tuntunut, että minäkin haluan ääneni kuuluviin. Blogi on luotu, seuraava haaste on pitää sisältö mielenkiintoisena. Kirjoitan toki itselleni, jäsentääkseni omia ajatuksiani, mutta myös teille lukijoille. Toivon, että blogini lukeminen tuottaa sympatiaa, iloa, myötähäpeää ja helpotusta sekä naurattaa ja ärsyttää.

Olen suuressa kaupungissa asuva kohta parivuotiaan pojan äiti. Kotona asustaa myös aviomies. Poika on leijona: temperamenttinen pieni kuningas, jolle olen leijonaemo. Lapsi on syntynyt leijonan tähtimerkissä, mutta horoskoopeista olen kiinnostunut lähinnä niiden viihdearvon vuoksi ja yritän siis välttää oikeasti ennakolta luokittelemasta lastani sen mukaan, mitä horoskooppi lupaa. Itsestäni olen äitiyden myötä löytänyt myös sen leijonan, joka haluaa suojella poikastaan kaikelta.

Äitiys on minulle nautinto ja haaste. Aiempi kahden aikuisen hedonistinen elämäntapa on vaihtunut hiekkalaatikon reunalla istumiseen, sekä äiti että lapsi vaatekutsujen trikoossa. Hyvinä päivinä elämä ei voisi olla parempaa ja haluaisin purskahtaa itkuun pelkästä onnesta, kun katselen kikattavaa nappisilmääni tai nukkuvaa tuhisijaa. Vähemmän hyvinä päivinä otan käyttöön vanhan konstini: Jos jaksan tämän päivän loppuun / klo xx.xx asti, ostan itselleni palkinnoksi suklaata/kirjan/mitä tahansa kivaa. Kärsimättömänä ihmisenä haluaisin yleensä olla jossain muualla tai tehdä jotain muuta kuin missä kullakin hetkellä olen tai mitä teen. Ja seuraavassa hetkessä muistelen, kuinka hyvin asiat äsken olivatkaan.

Kirjoittelen tänne suuria ajatuksiani, tuokiokuvia arjestani, rankkaa vuodatusta, neuvoja muille ja onnen murusia muillekin maisteltaviksi. Toivon teiltä lukijoilta kommentteja - olisi mukavaa tietää tulleensa kuulluksi täällä bittiavaruudessa :)

Terveisin pikkuleijonan äiti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anna tulla jos siltä tuntuu.